Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »

Zdjęcie

Instrukcja życia w systemie duchowo-informacyjnym


219 odpowiedzi w tym temacie

#201 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 31 maj 2019 - 10:11:06

Księga Rodzaju 31,26-29

 

"Wtedy rzekł Laban do Jakuba: Cóżeś to uczynił ? Zmyliłeś mnie i zabrałeś córki moje jak branki wojenne" Czyli uczynił to Jakub, bo oblicze Labana nie było już wobec Jakuba takie samo jak dawniej było. Wtedy rzekł Bóg Wszechmogący do Jakuba: Wróć do ziemi ojców swoich Abrahama i Izaaka, a Ja będę z tobą (Rdz.31,2-3) Zmylił Labana, bo nie powiedział, że chce uciec od niego, zabrał córki Labana, żony swoje, za które pracował u Labana czternaście lat, a sześć lat za trzodę Labana, który dziesięć razy zmieniał zapłatę Jakuba (Rdz.31,7; 41) Jak w dziesięciu przykazaniach został zmieniony szabat - sobota siódmy dzień odpoczynku dla zdrowia naszego, na niedzielę - pierwszy dzień tygodnia (Rdz.2,2-3) Nie były też córki Labana zdobyczą wojenną, bo pracował Jakub u Labana czternaście lat za dwie córki Labana. "Dlaczego potajemnie uciekłeś i okradłeś mnie, a nic mi nie powiedziałeś, abym cię odprawił z radością i z pieśniami, z bębnami i z cytrami ? " Czyli dlatego potajemnie uciekł Jakub od Labana, bo bał się, że Laban odbierze mu córki swoje (Rdz.31,31) Nie okradł Labana, bo Jakub jest wzorem przykładnej, solidnej i uczciwej pracy dla Labana, wykonywanej dwadzieścia lat (Rdz. 31,41) A nic Labanowi nie powiedział, że chce uciec od niego, bo Laban nie odprawiłby Jakuba z radością i z pieśniami, z bębnami i z cytrami, a odebrałby córki swoje, i musiałby Jakub pracować dla Labana przez następne dwadzieścia lat. "Nie pozwoliłeś mi ucałować wnuków moich i córek moich" Czyli nie pozwolił Jakub Labanowi na zewnętrzny, powierzchowny objaw swojej skupionej uwagi na wnukach swoich i córkach swoich "Zaiste, głupio postąpiłeś" Czyli na prawdę głupim postępowaniem jest zewnętrzny, powierzchowny objaw swoje skupionej uwagi na wnukach swoich i córkach swoich, i dziesięć razy zmieniać zapłatę dla Jakuba, ojca wnuków Labana i męża córek Labana (Rdz.31,7; 41) "Mógłbym teraz z wami surowo postąpić, lecz Bóg ojca waszego rzekł do mnie minionej nocy: Uważaj, abyś tylko uprzejmie rozmawiał z Jakubem" Czyli mógłby Laban swoim wnukom, swoim córkom i Jakubowi uczynić coś złego, gdyby Bóg Wszechmogący Abrahama, Izaaka i Jakuba nie rzekł do Labana minionej nocy, aby strzec Jakuba: Uważaj, abyś tylko uprzejmie rozmawiał z Jakubem (Rdz.31,26-29)



#202 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 01 czerwiec 2019 - 09:47:32

Księga Rodzaju 31,30-34

 

"Skoro jednak już wybrałeś się w drogę, bo bardzo zatęskniłeś za domem ojca swego, to dlaczego ukradłeś bożki moje ?" Czyli skoro już wybrał się Jakub w drogę, bo bardzo zatęsknił za domem ojca swego - Boga Wszechmogącego, Abrahama, Izaaka i Jakuba, to dlaczego miałby Jakub ukraść bożki - uzewnętrznienie swojej powierzchownej koncentracji myśli i świadomości na tradycji kultu religijnego Labana ? Analogicznie do każdego z nas, skoro już wybraliśmy się w Jakubową drogę, bo bardzo zatęskniliśmy za domem ojca swego - Boga Wszechmogącego, Abrahama, Izaaka i Jakuba, to dlaczego każdy z nas miałby zabrać bożki - uzewnętrznienie swojej powierzchownej koncentracji myśli i świadomości na współczesnej tradycji kultu religijnego "Odpowiedział Jakub i rzekł do Labana: Bałem się, bo myślałem, że odbierzesz mi córki swoje (i musiałby Jakub pracować dla Labana następnych czternaście lat za dwie córki Labana)" "Natomiast ten, u którego znajdziesz bożki swoje, niech umrze ! " Czyli analogicznie do każdego z nas, u którego znajdą się bożki - uzewnętrznienie swojej powierzchownej koncentracji myśli i świadomości na współczesnej tradycji kultu religijnego, ten umrze ! "W obecności krewnych naszych (potomków Nachora, brata Abrahama) zbadaj, co twego jest u mnie, i weź to sobie (co jest twoje)" "A Jakub nie wiedział, że Rachela je skradła" "Wszedł więc Laban do namiotu Jakuba (lecz nic nie znalazł w namiocie Jakuba, co było jego i do namiotu Lei (lecz nic nie znalazł w namiocie Lei, co było jego), i do namiotu obydwu służących, lecz nic nie znalazł (w namiocie obydwu służących, co było jego) "A gdy wyszedł z namiotu Lei, (w którym nic nie znalazł, co było jego) "wszedł do namiotu Racheli (aby znaleźć w namiocie Racheli, co było jego) "Lecz Rachela wzięła bożki domowe - uzewnętrznienie swojej powierzchownej koncentracji myśli i świadomości na domowej tradycji kultu religijnego, włożyła je pod siodło wielbłądzie i usiadła na nich (miejsce dla bożków domowych Labana i współczesnych) "Laban przeszukał cały namiot, (aby znaleźć w namiocie Racheli, co było jego), ale nic nie znalazł (w całym namiocie Racheli, co było jego) "(Rdz.31,30-34)



#203 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 02 czerwiec 2019 - 09:52:37

Księga Rodzaju 31,35-40

 

"ona zaś rzekła do ojca swego: Nie gniewaj się, panie mój, że nie mogę wstać, (bo Rachela siedziała na bożkach domowych Labana)przed tobą, gdyż mam dolegliwość kobiecą, (z którą siedziała na bożkach domowych) " "Chociaż więc szukał, nie znalazł bożków domowych" Czyli chociaż więc Laban szukał bożków domowych, na których siedziała Rachela z dolegliwością kobiecą, nie znalazł bożków domowych - uzewnętrznienie swojej powierzchownej koncentracji myśli i świadomości na domowej tradycji kultu religijnego, na którym siedziała Rachela z dolegliwością kobiecą. "Wtedy rozgniewał się Jakub i czynił (słuszne) wyrzuty Labanowi, mówiąc: Jakiż to mój (dokonany) występek i jaki mój (popełniony)grzech, że tak ostro na mnie (bez powodu) nastajesz ? " "Przetrząsnąłeś wszystkie rzeczy moje (jak sitem), a co z gratów swoich (bożków swoich) u mnie znalazłeś ? Połóż to przed krewnymi moimi (potomkami Nachora, brata Abrahama) i krewnymi twoimi (potomkami Abrahama, brata Nachora), niech oni rozstrzygną między nami oboma (Jakubem potomkiem Abrahama, Labanem potomkiem Nachora, brata Abrahama z jednego rodu Sema, Genesis 22,20-23)" "Dwadzieścia lat mieszkałem u ciebie, owce twoje i kozy twoje nie roniły, (bo Bóg Wszechmogący wypełniał swoją wolę w Labanie przez wzgląd na Jakuba Genesis 30,27), ja nie jadłem baranów z trzody twojej, ( bo Jakub miał trzodę swoją)" "Tego, co dziki zwierz rozszarpał nie przynosiłem ci, ale z mojego (poniesioną) szkodę, ci wyrównywałem" "Ty zaś ode mnie żądałeś tego (z mojej trzody), co skradziono we dnie lub co skradziono w nocy (bez uwzględnienia, że skradziono w nocy)" "Bywało, że we dnie pozbawiał mnie siły upał (wysoka temperatura 40 stopni Celsjusza), a w nocy chłód (spadek temperatury do 5 stopni Celsjusza, duża różnica temperatur), i sen uchodził z oczu moich" (Rdz.31,35-40)



#204 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 03 czerwiec 2019 - 10:58:12

Księga Rodzaju 31,41-43

 

"Tak oto dwadzieścia lat służyłem w domu twoim, czternaście lat za dwie córki twoje, a sześć lat za trzodę twoją, ty zaś dziesięć razy zmieniałeś zapłatę moją" Czyli tak oto dwadzieścia lat pracował Jakub dla Labana, czternaście lat za dwie córki Labana, za Leę siedem lat szabatowych (Wj 23,10-12) i za Rachelę siedem lat szabatowych, a sześć lat pracował Jakub za trzodę Labana, a w siódmym roku szabatowym wrócił do ziemi ojców swoich. Laban natomiast dziesięć razy zmieniał zapłatę Jakuba, jak zmieniony został szabat - sobota siódmy dzień odpoczynku dla zdrowia naszego, na niedzielę - pierwszy dzień tygodnia (Rdz 2,2-3) "Gdyby Bóg ojca mego nie był ze mną, Bóg Abrahama, przed którym drżał Izaak (Bóg Wszechmogący, którego bardzo lękał się Izaak), byłbyś mnie puścił z pustymi rękoma (wróciłby do ziemi ojców swoich Abrahama i Izaaka bez zapłaty za dwadzieścia lat pracy dla Labana, Genesis 28,15; 28,13)" "Lecz Bóg wejrzał na niedolę moją i na trud rąk moich i minionej nocy wydał wyrok" Czyli lecz Bóg wejrzał na niedolę Jakuba, którego Laban chciał oszukać za przykładną, solidną i uczciwą pracę dla Labana, lecz Bóg nie pozwolił Labanowi oszustwem szkodzić Jakubowi i minionej nocy wydał wyrok sprawiedliwy (Rdz 31,3) Analogicznie do każdego z nas, by nie szkodzić oszustwem, bo Bóg Wszechmogący wyda wyrok sprawiedliwy. "Wtedy odpowiedział Laban i rzekł do Jakuba: Te córki, (które sprzedał jak niewolnice, Genesis 31,15), to moje córki (Jakuba żony, za które pracował czternaście lat), a ci synowie, (których urodziły Jakubowi), to moi synowie (Jakuba synowie), a ta trzoda, (za którą Jakub pracował sześć lat), to moja trzoda, (Jakuba trzoda), i wszystko, co widzisz, jest moje (jest Jakuba) "Lecz cóż mógłbym uczynić dziś (nic nie może) tym moim córkom (sprzedanym jak niewolnice) albo ich synom, których one urodziły ? (Jakubowi) " (Rdz 31,41-43)



#205 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 04 czerwiec 2019 - 10:19:33

Księga Rodzaju 31,44-50

 

"Choć więc teraz, a zawrzyjmy przymierze, ja i ty, i niech ono świadczy o zgodzie między nami" Czyli Laban więc teraz chce zawrzeć przymierze, gdy oszustwem chciał szkodzić Jakubowi, swoim córkom, swoim wnukom i Jakubowi chciał uczynić coś złego, a uczynić nic nie mógł. I mówił nieprawdę, że wszystko jest jego, co należało do Jakuba. Teraz chce zawrzeć przymierze z Jakubem, które będzie świadczyło o zgodzie między Labanem a między Jakubem "Wziął tedy Jakub kamień i postawił go jako pomnik" Czyli wziął tedy Jakub kamień, który będzie pomnikiem świadczącym o zgodzie między Labanem a między Jakubem i postawił go jako pomnik świadectwa zgody między Labanem a między Jakubem "I rzekł Jakub do krewnych swoich (i Labana): Nazbierajcie kamieni (na pomnik świadectwa zgody) I nazbierali kamieni (na pomnik świadectwa zgody między Labanem a między Jakubem), i ułożyli z nich kopiec, a potem na tym kopcu (z kamieni, pomnika świadectwa zgody między Labanem a między Jakubem) urządzili ucztę "Laban nazwał go Jegar Sahaduta (Kopiec Zgody), a Jakub nazwał go Galed (Pomnik Zgody) "Potem rzekł Laban: Ten kopiec niech będzie dzisiaj świadectwem zgody między mną a między tobą. Dlatego nazwał go Galed (Pomnik Zgody) "i Mispa, mówiąc (słowa): Niech Pan (Wszechmogący) będzie stróżem między mną i między tobą, gdy się rozstaniemy" "Gdybyś skrzywdził córki moje albo wziął sobie inne żony oprócz córek moich, to choć nie ma przy nas żadnego człowieka, zważ, że Bóg jest świadkiem między mną i między tobą" Czyli Laban mówi o swoich uczynkach przy których nie było żadnego człowieka, bo Bóg Wszechmogący jest świadkiem wszystkich wydarzeń między Labanem i między Jakubem, i każdego z nas. Nielokalnie zakodowanych w czasoprzestrzeni, czyniąc falowe zakłócenia w oddziaływaniach informacyjnych, za które się, na pewno poniesie konsekwencje, które Jezus Zbawiciel pokazał na krzyżu (Rdz.31,44-50)



#206 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 05 czerwiec 2019 - 10:00:36

Księga Rodzaju 31,51-55

 

"Rzekł jeszcze Laban do Jakuba: Ten oto kopiec i ten pomnik, który postawiłem między mną a tobą" Czyli rzekł jeszcze: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Labana do Jakuba, nielokalnie zakodowanych w czasoprzestrzeni: Ten oto kopiec (Zgody) i ten pomnik (Zgody), który postawiłem między mną a tobą" będą świadkami (kopiec i pomnik Zgody, nielokalnie zakodowane w czasoprzestrzeni), że ja, idąc do ciebie, nie przejdę mimo tego kopca, ani ty idąc do mnie, nie przejdziesz mimo tego kopca (Zgody) i tego pomnika (Zgody, nielokalnie zakodowanych w czasoprzestrzeni) z złym zamiarem" " Bóg Abrahama i Bóg Nachora, Bóg ojca ich niech będzie sędzią między nami" Czyli Bóg Wszechmogący Abrahama i Bóg Wszechmogący Nachora, Bóg Wszechmogący ojca ich Teracha z jednego rodu Sema, niech będzie sędzią między Labanem potomkiem Nachora i Jakubem potomkiem Abrahama, brata Nachora, z jednego rodu Sema (Rdz. 11,26) "Jakub zaś przysiągł na tego, przed którym drżał Izaak, ojciec jego " Czyli Jakub natomiast złożył przyrzeczenie przed Bogiem Wszechmogącym, którego się bardzo lękał Izaak ojciec Jakuba "Potem złożył Jakub ofiarę rzeźną na górze i zaprosił krewnych swoich na posiłek" Czyli potem gdy złożył Jakub przyrzeczenie przed Bogiem Wszechmogącym, złożył Jakub ofiarę rzeźną, w zastępstwie człowieka - źródło falowych zakłóceń w oddziaływaniach informacyjnych, zjedzonym owocem banana bez nasienia, nie dla was, dla zwierząt (Rdz.1,29-30) na górze, bliska łączność z Bogiem Wszechmogącym i zaprosił krewnych swoich i Labana na posiłek "A gdy spożyli posiłek, przenocowali na górze (bliska łączność z Bogiem Wszechmogącym)" "A wstawszy wcześnie rano (po wschodzie słońca) ucałował Laban wnuki i córki swoje, pobłogosławił ich (swoją wolę wykonał w nich) i poszedł do Paddan - Aram, i wrócił Laban na swoje miejsce, z którego wyruszył (Rdz.31,51-55)



#207 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 06 czerwiec 2019 - 10:49:17

Księga Rodzaju 32,1-7

 

"A Jakub też poszedł drogą swoją i spotkali go aniołowie Boży" Czyli a Jakub też poszedł drogą swoją do ziemi ojców swoich Abrahama i Izaaka, i spotkali Jakuba wysłannicy Boży, by strzec Jakuba. "Jakub, ujrzawszy ich, rzekł: To obóz Boży. I nazwał to miejsce Machanaim" Czyli Jakub ujrzawszy wysłanników Bożych, by strzec Jakuba, rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Jakuba: To obóz wysłanników Bożych, (by strzec Jakuba) I nazwał obóz wysłanników Bożych, by strzec Jakuba, Machanaim. Bo Jakub znalazł łaskę - dar niczym niezasłużony u Boga Wszechmogącego "Potem posłał Jakub przed sobą posłów do Ezawa, brata (bliźniaka)swego, do ziemi Seir, krainy Edom" "i dał im takie polecenie: Tak powiecie panu mojemu Ezawowi: To mówi sługa twój, Jakub: Byłem gościem Labana i zatrzymałem się tam aż dotąd" Czyli i daje Jakub posłom takie polecenie: Tak powiecie panu mojemu, bratu bliźniakowi Ezawowi: To mówi sługa Jakub, brat bliźniak twój: Byłem gościem Labana i zatrzymałem się tam aż dotąd. "A mam woły i osły, trzody, niewolników i niewolnice; i posyłam posłów, aby dać znać o tym panu mojemu, by znaleźć łaskę u ciebie" Czyli a ma Jakub woły i osły, trzody, niewolników i niewolnice; posyła posłów, by dać znać o tym panu mojemu, bratu bliźniakowi swojemu, by znaleźć łaskę - dar niczym niezasłużony u brata bliźniaka swego którą znalazł Jakub u Boga Wszechmogącego " A gdy posłowie wrócili od Jakuba, rzekli: Przyszliśmy do brata twego, do Ezawa, lecz on już idzie na twoje spotkanie, a jest z nim czterystu mężów" Czyli a gdy posłowie wrócili do Jakuba rzekli: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do Jakuba: Przyszliśmy do brata twego Ezawa, lecz on już idzie na twoje spotkanie, a jest z nim czterystu mężów. I nie znalazł Jakub daru łaski u Ezawa, brata bliźniaka swego, który znalazł Jakub u Boga Wszechmogącego "Wtedy Jakub zląkł się bardzo i zatrwożył" Czyli wtedy Jakub zląkł się i zatrwożył gdy usłyszał mowę słów posłów, że nie znalazł daru łaski u Ezawa, brata bliźniaka swego "Rozdzielił więc na dwa obozy ludzi, którzy z nim byli, owce, bydło i wielbłądy" Czyli aby z dwóch obozów ocalał jeden. Analogicznie do każdego z nas, aby z trzech braci bliźniaków, synów Noego ocalał jeden (Rdz.32,1-7)



#208 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 07 czerwiec 2019 - 09:50:45

Księga Rodzaju 32,8-14

 

"pomyślał bowiem: Jeżeli Ezaw napadnie na jeden obóz i pobije go, wtedy ocaleje drugi obóz" Czyli pomyślał bowiem Jakub i uczynił według swojej myśli: Jeżeli Ezaw napadnie na jeden obóz i pobije go, wtedy ocaleje drugi obóz, których strzegł, obóz wysłanników Boga Wszechmogącego "Potem rzekł Jakub: Boże ojca mego Izaaka, Panie - Wszechmogący, który do mnie powiedziałeś: Wróć do ziemi swojej i do ojczyzny swojej, a będę ci czynił dobrze (i czynił dobrze Bóg Wszechmogący, bo Jakuba strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego) " "niegodny jestem wszystkich dowodów łaski - dar niczym niezasłużony, i wszystkich objawów wierności jakie okazałeś słudze twemu, bo tylko o tym kiju moim przeprawiłem się przez Jordan, a teraz mam dwa obozy, (których strzeże, obóz wysłanników Boga Wszechmogącego) " "Wyrwij mnie, proszę z ręki brata mego, z ręki Ezawa, bo boję się go, że przyjdzie i zabije mnie oraz matkę z dziećmi" Czyli Bóg Wszechmogący bez Jakuba prośby, wyrwał go z ręki brata bliźniaka swego, z ręki Ezawa, brata bliźniaka Jakuba, gdy poszedł drogą swoją i spotkali Jakuba wysłannicy Boga Wszechmogącego, bo Jakub bał się Ezawa, brata bliźniaka swego. I przyjdzie Ezaw i nie zabije Jakuba oraz matek z dziećmi Jakuba, bo Jakuba oraz matki z dziećmi Jakuba strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego (Rdz.32,1-2) " Wszak sam powiedziałeś: Będę ci czynił dobrze i rozmnoże potomstwo twoje jak piasek morski, którego nie można zliczyć z powodu wielkiej ilości ! (i czynił dobrze Bóg Wszechmogący, bo Jakuba i potomstwa Jakuba strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego)" "I przenocował tam, (gdzie poszedł drogą swoją i spotkali Jakuba wysłannicy Boga Wszechmogącego) tejże nocy (od zachodu, do wschodu słońca)" "Potem wziął z tego, czego się dorobił, jako dar dla Ezawa, brata (bliźniaka) swego, (u którego nie znalazł łaski, którą znalazł u Boga Wszechmogącego)" "dwieście kóz i dwadzieścia kozłów, dwieście owiec i dwadzieścia baranów" Czyli stada trzód, kóz i kozłów, owiec i baranów do rozradzania się i rozmnażania się trzód (Rdz32,8-14)



#209 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 09 czerwiec 2019 - 11:00:56

Księga Rodzaju 32,15-21

 

"trzydzieści wielbłądzic karmiących wraz z młodymi, czterdzieści krów i dziesięć byków, dwadzieścia oślic i dziesięć osiołków" Czyli trzydzieści wielbłądzic rozmnożonych, karmiących rodzajem informacji, swój młody rodzaj informacji wraz z młodym rodzajem informacji, czterdzieści krów i dziesięć byków do rozradzania się i rozmnażania się trzody w stadzie, dwadzieścia oślic i dziesięć osiołków, młode stada trzody oślic i osiołków do rozradzania się i rozmnażania się trzody w stadzie "powierzył je sługom swoim każde, stado z osobna, i rzekł do sług swoich: Idźcie przede mną, a zostawcie odstęp między pojedynczymi stadami" Czyli powierzył stada trzód sługom swoim, każde stado trzód z osobna, według grup społecznych, ludu pospolitego, przywódców religijnych, nauczycieli, sprawujących władze i naukowców, i rzekł do sług swoich: Idźcie przede mną, a zostawcie odstęp między pojedynczymi stadami (trzód według grup społecznych) " "Pierwszemu dał takie polecenie: Gdy cię spotka Ezaw, brat mój, i zapyta się ciebie, i powie: Do kogo należysz, dokąd idziesz i do kogo należą te stada przed tobą ? " Czyli pytanie do każdego z nas i odpowiedź każdego z nas, do której grupy społecznej należysz i dokąd zmierzasz z tą grupą społeczną, i do kogo należą te osobne grupy społeczne, które są przed twoją grupą społeczną ? "Odpowiedz: To należy do sługi twego, Jakuba. Jest to dar posłany panu memu, Ezawowi, a oto on sam idzie za nami" Czyli odpowiedz: Te wszystkie stada trzód, każde z osobna należą do sługi twego, brata bliźniaka Jakuba. Jest to dar posłany panu memu, bratu bliźniakowi Ezawowi, a oto on sam Jakub idzie za nami sługami swoimi i stadami swoimi "Takie samo polecenie dał drugiemu i trzeciemu, i wszystkim, którzy szli za stadami, mówiąc. Tak mówcie do Ezawa, gdy go spotkacie" Czyli takie samo polecenie dał każdemu z nas, którzy idą za stadami trzód mówiąc: Te wszystkie stada trzód, każde z osobna należą do sługi twego Jakuba, brata bliźniaka Ezawa. Tak mówcie do brata bliźniaka swego, gdy go spotkacie "Powiedźcie też: Oto i sługa twój Jakub, (brat bliźniak twój idzie za nami sługami swoimi i stadami swoimi)" "Pomyślał bowiem: Zjednam go sobie darem, który mnie wyprzedza, a potem dopiero pokarzę mu się, może mnie przyjmie łaskawie" Czyli darem, który wyprzedził dar Jakuba był dar łaski, którą znalazł Jakub u Boga Wszechmogącego, bo strzegł Jakuba obóz wysłanników Boga Wszechmogącego (Rdz 32,1-2) "Tak wyprzedził go dar jego, on sam zaś spędził noc w obozie" Czyli tak wyprzedził dar łaski Boga Wszechmogącego, dar Jakuba, on sam zaś spędził noc (od zachodu do wschodu słońca ) w podzielonym obozie (Rdz 32,15-21)



#210 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 10 czerwiec 2019 - 09:40:11

Księga Rodzaju 32,22-27

 

"Ale wstawszy tej jeszcze nocy, (od zachodu, do wschodu słońca) wziął obie żony swoje, (Lea i Rachela) obie służące swoje (Bilha i Zylpa) i jedenastu synów swoich (Ruben, Symeon, Lewi, Juda, Issachar, Zebulon i córka Dina, których urodziła Jakubowi Lea, Dan, Naftali, których urodziła Jakubowi Bilha, służąca Racheli, Gad, Aszer, których urodziła Jakubowi Zylpa służąca Lei, i Józef, którego urodziła Jakubowi Rachela)" "A wziąwszy je, (żony swoje, obie służące swoje) przeprawił je prze rzekę (bród Jabboku żony swoje, obie służące swoje i jedenastu synów swoich, których urodziły Jakubowi ) następnie przeprawił też to, (przez bród Jabboku) co miał (gdy wyszedł z Paddan - Aram, miasta potomków Nachora, brata Abrahama)" "Jakub zaś pozostał sam (gdy przeprawił przez rzekę to, co miał) I mocował się z nim pewien mąż (wysłany przez Boga Wszechmogącego) aż do wzejścia zorzy (zmiana barwy nieba tuż przed wschodem słońca)" "A gdy widział, że go nie przemoże, uderzył go w staw biodrowy i zwichnął staw biodrowy Jakuba, gdy się z nim mocował" Czyli a gdy widział, że Jakuba nie zwycięży, uderzył go w staw biodrowy - funkcjonalnie ukształtowany wewnętrznie, rodzaj informacji w formie energetycznej, formą ruchu, immanentny biodra - funkcjonalnie ukształtowany rodzaj informacji w formie energetycznej, i zwichnął - zdeformował formę ruchu immanentną biodra Jakuba, gdy się z nim mocował "I rzekł: Puść mnie, bo już wzeszła zorza" Czyli i rzekł: słowo,dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów męża wysłanego przez Boga Wszechmogącego do Jakuba: Puść mnie, bo już wzeszła zorza - zmiana barwy nieba tuż przed wschodem słońca."Ale on odpowiedział: Nie puszczę cię, dopóki mi nie pobłogosławisz" Czyli ale Jakub odpowiedział mową słów: Nie puszczę cię, dopóki mi nie pobłogosławisz - swojej woli nie wykonasz we mnie "Wtedy rzekł do niego: Jakie jest imię twoje ? I odpowiedział: Jakub" Czyli wtedy rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów męża posłanego przez Boga Wszechmogącego do Jakuba: Jakie jest imię twoje ? I odpowiedział: Jakub - podchodzący, bo gdy nadszedł czas porodu ręką swą trzymał piętę Ezawa, brata bliźniaka swego (Rdz 32,22-27)



#211 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 11 czerwiec 2019 - 09:06:15

Księga Rodzaju 32,28-32

 

"Wtedy rzekł: Nie będziesz już nazywał się Jakub, lecz Izrael, bo walczyłeś z Bogiem i z ludźmi i zwyciężyłeś" Czyli wtedy rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów męża posłanego przez Boga Wszechmogącego: Nie będziesz już nazywał się Jakub lecz Izrael, bo walczyłeś z Bogiem (z mężem posłanym przez Boga Wszechmogącego) i z ludźmi (o błogosławieństwo) i zwyciężyłeś, (bo swoją wolę wypełnił w Jakubie Bóg Wszechmogący i Izaak, ojciec Jakuba) "A Jakub zapytał, mówiąc: Powiedz mi, proszę, jakie jest imię twoje ? Na to odpowiedział: Dlaczego pytasz o imię moje ? I tam mu błogosławił" Czyli a Jakub zapytał męża wysłanego przez Boga Wszechmogącego, mówiąc: Powiedz mi, proszę, jakie jest imię twoje ? Na to odpowiedział mąż wysłany przez Boga Wszechmogącego: Dlaczego pytasz o imię moje ? (męża wysłanego przez Boga Wszechmogącego, który został stworzony, nie zrodzony, któremu nadaje się imię) I tam swoją wolę wypełnił w Jakubie, mąż wysłany przez Boga Wszechmogącego "I nazwał Jakub to miejsce Peniel, mówiąc: Oglądałem Boga twarz w twarz, a jednak ocalało życie moje" Czyli i nazwał Jakub to miejsce Peniel, mówiąc: Oglądałem Boga (męża wysłanego przez Boga Wszechmogącego) twarz jego, a on oglądał twarz moją, a jednak ocalało życie moje i zwyciężyłem "A gdy przechodził przez Peniel, wschodziło nad nim słońce on zaś utykał z powodu biodra swego" Czyli a gdy przechodził przez Peniel nastał nad nim poranek, Jakub natomiast utykał z powodu zdeformowanej formy ruchu biodra swego "Dlatego synowie Izraela aż do dnia dzisiejszego nie jedzą ścięgna, które jest w stawie biodrowym ponieważ uderzył Jakuba w staw biodrowy, w to właśnie ścięgno" Czyli dlatego potomkowie synów Izraela aż do dnia dzisiejszego nie jedzą ścięgna - funkcjonalnie ukształtowany wewnętrznie rodzaj informacji w formie energetycznej, do strzeżenia formy ruchu przed zniszczeniem, które jest w stawie biodrowym ponieważ uderzył Jakuba w formę ruchu stawu biodrowego, w to właśnie ścięgno do strzeżenia stawu biodrowego Jakuba i potomków Jakuba przed zniszczeniem formy ruchu stawu biodrowego (Rdz 32,28-32)



#212 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 12 czerwiec 2019 - 09:39:57

Księga Rodzaju 33,1-4

 

"A gdy Jakub podniósł oczy swoje, zobaczył, że Ezaw nadchodzi a z nim czterystu mężów" Czyli a gdy Jakub zobaczył percepcją, że Ezaw brat bliźniak nadchodzi a z nim czterystu mężów, bo Jakub nie znalazł daru łaski u brata bliźniaka swego, którą znalazł u Boga Wszechmogącego, bo Jakuba strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego (Rdz 32,1-2) "Rozdzielił więc dzieci pomiędzy Leę, Rachelę i dwie służące" Czyli rozdzielił więc Jakub dzieci, które urodziła Jakubowi Lea i Rachela, pomiędzy dziećmi, które urodziły Jakubowi dwie służące, Bilha i które urodziła Jakubowi Zylpa. Rozdzielił więc Jakub dzieci według ich przynależności do Lei, Racheli, Bilhy i Zylpy, które urodziły Jakubowi "Na przedzie ustawił służące wraz z ich dziećmi, Leę z jej dziećmi za nimi, Rachelę zaś z Józefem na końcu" Czyli na przedzie Jakub ustawił w kolejności, według swojej hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, gdy zobaczył, że Ezaw, brat bliźniak nadchodzi a z nim czterystu mężów, bo Jakub bał się, że przyszli aby zabić jego oraz matki z dziećmi, które Jakubowi urodziły, a których strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego "Sam natomiast poszedł przed nimi i pokłonił się siedem razy aż do ziemi, zanim zbliżył się do brata swego" Czyli sam Jakub natomiast poszedł przed swoją kolejnością hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, i pokłonił się siedem razy, jak sześć dni stwarzania ziemi przez Boga Wszechmogącego i siódmego dnia odpoczynku dla zdrowia naszego (Rdz 2,2-3), aż do ziemi, którą stworzył Bóg Wszechmogący, by rozpoczęły się oddziaływania informacyjne z percepcją Ezawa, zanim zbliży się do brata, bliźniaka swego "Ezaw wybiegł naprzeciw niego, objął go, rzucił mu się na szyję i ucałował go; i rozpłakali się " Czyli i rozpoczęte oddziaływania informacyjne z percepcją Ezawa, brata bliźniaka Jakuba, doprowadziły do świadomości, bo Ezaw wybiegł naprzeciw Jakuba, brata bliźniaka swego, objął go, rzucił się Jakubowi na szyję i ucałował brata, bliźniaka swego; i rozpłakali się bracia bliźniacy (Rdz 33,1-4)



#213 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 13 czerwiec 2019 - 09:31:50

Księga Rodzaju 33,5-9

 

"A gdy Ezaw podniósł oczy i ujrzał żony i dzieci, rzekł: A ci kim są dla ciebie ? Odpowiedział: To dzieci, którymi Bóg łaskawie obdarzył sługę twego" Czyli a gdy Ezaw percepcją ujrzał żony i dzieci Jakuba, rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Ezawa do Jakuba: A ci kim są dla ciebie ? Odpowiedział Jakub: To dzieci, którymi Bóg łaskawie obdarzył sługę twego (brata bliźniaka twego), których Jakub ustawił wraz z ich matkami według kolejności hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, których strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego (Rdz 32,1-2) "Potem przybliżyły się służące z dziećmi swymi i pokłoniły się" Czyli potem przybliżyły się do Ezawa obie służące Bilha i Zylpa z dziećmi swymi, których Jakub ustawił na przedzie według swojej kolejności hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, i pokłoniły się obie służące z dziećmi swymi według Jakuba ustawionej kolejności hierarchii ważności "Przybliżyła się też Lea z dziećmi swymi i pokłoniły się, potem przybliżył się Józef i Rachela i pokłonili się" Czyli przybliżyła się też do Ezawa Lea z dziećmi swymi, których Jakub ustawił za służącymi Bilhą i Zylpą, według swojej kolejności hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, i pokłoniły się Lea z dziećmi swymi według Jakuba ustawionej kolejności hierarchii ważności. Potem przybliżył się do Ezawa Józef i Rachela, których Jakub ustawił na końcu według swojej kolejności hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, i pokłoniły się Józef i Rachela na końcu, według Jakuba ustawionej kolejności hierarchii ważności "A Ezaw rzekł: Co ma znaczyć cały ten twój obóz, który spotkałem ? I odpowiedział: Chcę zdobyć życzliwość pana mego" Czyli a Ezaw rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do Jakuba: Co ma znaczyć cały ten twój obóz, który spotkałem ? (rozdzielone przez Jakuba dwa obozy, by z dwóch ocalał jeden, których strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego, i stada trzód każde stado z osobna, dar dla Ezawa, według grup społecznych każdej z osobna, Genesis rozdział 32, wersety od 1 -2; 7; 14-19) I odpowiedział Jakub mową słów: Chcę zdobyć życzliwość pana mego (brata bliźniaka mego) "Wtedy rzekł Ezaw: Ja mam dosyć bracie mój (stada trzód każde stado z osobna, według grup społecznych każdej z osobna) zatrzymaj sobie to, co twoje (Rdz 33,5-9)



#214 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 14 czerwiec 2019 - 11:03:14

Księga Rodzaju 33,10-13

 

Czyli na mowę słów Ezawa: Ja mam dosyć bracie mój (stada trzód każde stado z osobna, według grup społecznych każdej z osobna) zatrzymaj sobie to, co twoje "Rzekł Jakub: O, nie ! Proszę cię, jeślim zdobył życzliwość twoją, przyjmij dar mój ode mnie (stada trzód każde stado z osobna, według grup społecznych każdej z osobna), bo oglądałem oblicze twoje, jak się ogląda oblicze męża Bożego i przyjąłeś mnie łaskawie (bo Jakub znalazł dar łaski u Boga Wszechmogącego, którego strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego, Genesis, rozdział 32,wersety od 1-2)" "Przyjmij, proszę, upominek mój, który ci złożyłem, gdyż Bóg był mi łaskawy i mam wszystko !" Czyli Ezaw ma przyjąć, prosi go Jakub, upominek Jakuba, który złożył Ezawowi Jakub, stada trzód każde stado z osobna, według grup społecznych każdej z osobna, gdyż Jakub znalazł łaskę u Boga Wszechmogącego i ma wszystko od Boga Wszechmogącego "A gdy usilnie nalegał na niego, przyjął (upominek, który złożył Ezawowi Jakub, stada trzód każde stado z osobna, według grup społecznych każdej z osobna) " "A potem rzekł: Ruszajmy w drogę i chodźmy, a ja pójdę z tobą" Czyli potem rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do każdego z nas: Ruszajmy w drogę i chodźmy za stadami trzód każdej trzody z osobna, według grup społecznych każdej z osobna, a brat niech pójdzie z bratem "Odpowiedział mu Jakub: Pan mój (brat bliźniak mój) wie, że dzieci ( młody rodzaj informacji w formie energetycznej) są jeszcze wątłe, muszę też mieć wzgląd na owce ( rodzaj informacji w formie energetycznej) i krowy (rodzaj informacji w formie energetycznej) które karmią (rodzajem informacji w formie energetycznej) swoje młode (rodzaje informacji.) Jeśli popędzi się je przez jeden dzień,( od wschodu do zachodu słońca) zginie całe stado. (owiec, i krów, które karmią rodzajem informacji młode rodzaje informacji) (Rdz 33,10-13)



#215 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 15 czerwiec 2019 - 09:21:50

Księga Rodzaju 33,14-20

 

"Niech pan mój (brat bliźniak mój) jedzie naprzód przed sługą swoim (bratem bliźniakiem swoim), a ja będę ciągnął powoli, w miarę jak nadąży (ze swoją formą ruchu, bydło - rodzaj informacji w formie energetycznej), które jest przede mną (Jakubem - rodzaj informacji w formie energetycznej), i jak nadążą (ze swoją młodą formą ruchu) dzieci (młody rodzaj informacji w formie energetycznej), aż dojdę do pana mego (brata bliźniaka mego) do Seiru" "Wtedy rzekł Ezaw: Pozwól tedy, że zostawię z tobą kilku z moich ludzi (z tych czterystu mężów, którzy z Ezawem przyszli na spotkanie z Jakubem)" "A on odpowiedział (mową słów): Po cóż to ? Bylem tylko zdobył życzliwość pana mego (brata bliźniaka mego)" "Tego dnia udał się Ezaw w drogę powrotną do Seiru, (z którego wyruszył z czterystoma mężami na spotkanie z Jakubem, bratem bliźniakiem swoim)" "a Jakub wyruszył do Sukkot i zbudował sobie dom, a dla stad swoich wystawił szałasy (bo zbliżała się pora deszczowa) Dlatego nazwano to miejsce Sukkot (szałasy)" "Na koniec (drogi do ziemi ojców swoich Abrahama i Izaaka) dotarł szczęśliwie po powrocie z Paddan - Aram (miasto potomków synów Nachora, brata Abrahama), do miasta Sychem (przeklętych potomków Chama, ojca Kanaana, Genesis, rozdział 9 werset 25) w ziemi kanaananejskiej, (przeklętych potomków Chama) i rozbił obóz pod miastem," "kupiwszy za sto srebrników od synów Chamora, ojca Sychema, część pola, na którym rozbił swój namiot" Czyli Jakub kupił za sto srebrnych monet od synów Chamora, ojca Sychema, część pola, które należało do Sychemu, miasta przeklętych potomków Chama, ojca Kanaana, na którym rozbił swój namiot (Rdz 10,6; 15-17) "Tam też postawił ołtarz i nazwał go: Bóg jest Bogiem Izraela" Czyli tam też na części pola, które należało do Sychemu, miasta przeklętych potomków Chama, ojca Kanaana, postawił ołtarz, by tam też w wyznaczonym miejscu umieścić system ofiarniczy, i nazwał postawiony ołtarz: Bóg Wszechmogący jest Bogiem Izraela, bo swoją wolę Bóg Wszechmogący wypełniał w Izraelu (Rdz 33,14-20)



#216 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 16 czerwiec 2019 - 10:31:05

Księga Rodzaju 34,1-5

 

"A Dina, córka Lei, którą urodziła Jakubowi, wyszła, aby rozejrzeć się między dziewczętami kraju (podzielonych w rodzie i plemieniu przeklętych synów Chama, ojca Kanaana, podzielony w rodzie i plemieniu Kanaan zrodził Chiwwitę, podzielony w rodzie i plemieniu Chiwwita zrodził przeklęte plemię Chiwitów, według imienia swego, Genesis 9, 25; 10, 6; 15-17) "Gdy ją ujrzał Sychem, syn Chamora, Chiwwity, księcia tego kraju, porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją" Czyli gdy Dinę, córkę Jakuba, ujrzał Sychem, syn Chamora Chiwwity z przeklętego plemienia Chiwwitów, księcia tego kraju, podzielonych w rodzie i plemieniu przeklętych synów Kanaana. Podzielonych w rodzie i plemieniu według imion ich, zrodzili przeklęte plemiona Kananejczyków, według imion ich (Rdz 9,25; 10,6; 13-18) Porwał Dinę, córkę Jakuba, by na miejscu, na które ją porwał leżeć z Diną, córką Jakuba, która nie była żoną Sychema, syna Chamora z przeklętego plemienia Chiwwitów, użył przemocy, by dokonać aktu rozradzania się z Diną, córką Jakuba, która nie była jego żoną. "Przylgnął jednak cała duszą do Diny, córki Jakuba, pokochał tę dziewczynę i czule do niej się odzywał" Czyli przylgnął jednak całym uczuciem, pragnieniem i myślą do Diny, córki Jakuba, i wyrazem pokochania tej dziewczyny była mowa słów - nośnik uczuć, pragnień i myśli do tej dziewczyny, córki Jakuba "I rzekł Sychem do Chamora, ojca swego: Weź mi tę dzieweczkę za żonę" Czyli i rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik pieszczotliwej mowy słów Sychema do Chamora ojca swego: Weź mi tę dzieweczkę za żonę. "Jakub usłyszał wprawdzie (nośnik mowy słów, że Sychem, syn Chamora z przeklętego plemienia Chiwwitów) zhańbił Dinę, córkę jego, lecz ponieważ synowie jego byli przy bydle na polu, nic nie powiedział Jakub (synom swoim), aż do ich przybycia" (Rdz 34,1-5)



#217 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 17 czerwiec 2019 - 10:05:44

Księga Rodzaju 34,6-10

 

"Chamor, ojciec Sychema, udał się do Jakuba, aby się z nim rozmówić" Czyli wtedy Chamor z przeklętego plemienia Chiwwitów, ojciec Sychema udał się do Jakuba, aby się z nim rozmówić, gdy Sychem, syn Chamora, zhańbił Dinę, córkę Jakuba, bo porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją. "A gdy synowie Jakuba przyszli z pola i usłyszeli o tym, zasmucili się mężowie ci i bardzo się rozgniewali, że dopuścił się bezwstydnego czynu w Izraelu, śpiąc z córką Jakuba, a tak nie wolno" Czyli a gdy synowie Jakuba przyszli z pola i usłyszeli mowę słów o tym, że Sychem, syn Chamora z przeklętego plemienia Chiwwitów, zhańbił Dinę, zasmucili się mową słów o tym mężowie ci i bardzo się rozgniewali, gdy usłyszeli mowę słów o tym, że Sychem, syn Chamora z przeklętego plemienia Chiwwitów dopuścił się haniebnego bezwstydnego czynu w Izraelu, w którym swoją wolę wypełniał Bóg Wszechmogący, a tak nie wolno czynić w Izraelu, bo Dinę córkę Jakuba, porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją. "Chamor zaś tak odezwał się do nich: Sychem, syn mój, całą duszą przylgnął do córki waszej. Dajcie mu ją za żonę, proszę," Czyli Chamor zaś taką odezwał się mową słów do Jakuba i synów jego: Sychem, syn mój całą duszą przylgnął do córki waszej. Dajcie mu ją za żonę, proszę, wtedy prosi, gdy Sychem, syn jego Dinę, córkę Jakuba, porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją. Analogicznie do tych, którzy najpierw haniebnie, ohydnie i okrutnie czynią, a następnie proszą żeby im dać... (Przyp. 28, 9) "i spowinowaćcie się z nami: Dawajcie nam za żony córki wasze, a bierzcie za żony córki nasze," Czyli spowinowaćcie się z nami przez córki wasze i córki nasze: Dawajcie nam za żony, córki wasze, a bierzcie za żony córki nasze "i mieszkajcie z nami. Ziemia stoi przed wami otworem: Osiedlajcie się w niej, uprawiajcie handel i nabywajcie ją na własność !" Czyli i mieszkać ma Jakub z braćmi Diny, z przeklętym plemieniem Chiwwitów w ziemi przeklętych plemion Kananejczyków, która dla Jakuba i braci Diny jest otwartą przestrzenią. Osiedlać się mają w tej ziemi, przeklętych plemion Kananejczyków, uprawiać handel i nabywać ziemię na własność od synów Chamora (Rdz 33,19) księcia tego kraju przeklętych plemion Kananejczyków, z przeklętego plemienia Chiwwitów (Rdz 34,6-10)



#218 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano 18 czerwiec 2019 - 09:50:02

Księga Rodzaju 34,11-15

 

"A Sychem rzekł do ojca i braci jej: Jeżeli tylko doznam życzliwości od was, dam, cokolwiek ode mnie zażądacie" Czyli Sychem rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do ojca i braci Diny, którą zhańbił, bo porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją. Jeżeli tylko Sychem dozna życzliwości od ojca i braci Diny, którą zhańbił, da cokolwiek od niego zażądają ojciec i bracia Diny. Nie dozna życzliwości od nich, jak doznał życzliwości każdy z nas od Boga Ojca Wszechmogącego, za czyny nasze, nie żądaliśmy, a dał nam Jezusa Zbawiciela wzór człowieka, dla człowieka, aby za czyny każdego z nas nie ponieś śmiertelnych konsekwencji, które Jezus Zbawiciel pokazał na krzyżu (Jan 3,16) By każdy z nas był zbawiony, żył wiecznie w nowym systemie duchowo - informacyjnej całości - Eden (Obj. 21,1-5) "Zażądajcie ode mnie choćby bardzo wysokiego wiana i daru, a dam, jak mi powiecie, tylko dajcie mi tę dziewczynę za żonę " Czyli nie zażądaliśmy od Boga Ojca Wszechmogącego, a dał nam Jezusa Zbawiciela, i dar łaski zbawienia niczym nie zasłużony w Jezusie Zbawicielu (Efez. 2,7-10), aby każdy z nas był zbawiony, żył wiecznie w nowym systemie duchowo - informacyjnej całości - Eden (Rdz 2,8) "Wtedy synowie Jakuba odpowiedzieli Sychemowi i Chamorowi, ojcu jego podstępnie, bo zhańbił siostrę ich Dinę" Czyli za czyny haniebne, nie odpowiada się podstępnie, bo to jest hańbą, dla tych którzy czynią haniebnie i odpowiadają podstępnie "mówiąc do nich: Nie możemy uczynić tego, aby siostrę naszą wydać za człowieka nieobrzezanego, bo to byłoby hańbą dla nas" Czyli mówili do nich podstępnie, bo nie byłoby hańbą wydanie siostry ich za człowieka nieobrzezanego, bo hańbą jest czynienie haniebnie i mówienie podstępnie " Tylko pod tym warunkiem wyrazimy zgodę, jeżeli staniecie się jak my, każąc obrzezać każdego mężczyznę u was" Czyli stawianie warunków jest podstępem, aby wyrazili zgodę, ci który czynią haniebnie, i stali się jak oni którzy mówią podstępnie (Rdz 34,11-15)



#219 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano wczoraj, 09:28

Księga Rodzaju 34,16-21

 

"Wtedy damy wam córki nasze, a córki wasze pojmiemy sobie za żony, zamieszkamy z wami i staniemy się jednym ludem" Czyli wtedy oni, którzy mówią podstępnie dadzą córki swoje tym, co czynią haniebnie, a córki tych, co czynią haniebnie pojmą sobie za żony i zamieszkają razem, oni którzy mówią podstępnie z tymi, co czynią haniebnie i staną się jednym ludem tych, którzy mówią podstępnie z tymi, co czynią haniebnie "Lecz jeśli nas nie usłuchacie i nie obrzezacie się, weźmiemy córkę naszą i odjedziemy" Czyli lecz jeśli tych, co mówią podstępnie nie usłuchają, oni, którzy czynią haniebnie i nie staną się jak oni, którzy mówią podstępie, zabiorą córkę swoją, od tych którzy czynią haniebnie i odjadą oni, którzy mówią podstępnie, od tych, co czynią haniebnie "Słowa ich podobały się Chamorowi i Sychemowi, synowi Chamora" Czyli słowa ich mowy podstępnej podobały się ojcu i synowi z przeklętego plemienia Chiwwitów, którzy czynią haniebnie "Młodzieniec nie zawahał się uczynić tego, bo pokochał córkę Jakuba; był zaś najbardziej poważany w całej swojej rodzinie" Czyli młodzieniec Sychem, który czynił haniebnie nie zawahał się, by stać się jak oni, którzy mówią podstępnie, bo pokochał Dinę, córkę Jakuba, którą porwał, spał z nią i zgwałcił ją, wtedy chciał, by dali mu ją za żonę. Był zaś młodzieniec Sychem, który czynił haniebnie najbardziej poważany w całej swojej rodzinie, w której czynią haniebnie "Potem przyszedł Chamor i Sychem, syn jego, do bramy miasta swego i rzekli do mieszkańców miasta swego tak:" Czyli potem przyszedł Chamor książe tego kraju, w którym czynią haniebnie i młodzieniec Sychem, syn jego do bramy miasta Sychemu, w którym czynią haniebnie i rzekli - nośnik mowy, jednomyślnych słów Chamora i Sychema, syna jego, do mieszkańców Sychemu, którzy czynią haniebnie tak: "Mężowie ci, (którzy mówią podstępnie) są pokojowo usposobieni wobec nas, (którzy czynią haniebnie), niech więc zamieszkają, (którzy mówią podstępnie) z nami, (którzy czynią haniebnie) w kraju, (w którym czynią haniebnie) i uprawiają, (którzy mówią podstępnie) handel; ziemi jest tu (u tych, co czynią haniebnie) dosyć dla tych, (którzy mówią podstępnie) Córki ich, (którzy mówią podstępnie) brać będziemy sobie za żony, (którzy czynią haniebnie), a córki nasze, (którzy czynią haniebnie) będziemy za nich, (którzy mówią podstępnie) wydawać" (Rdz 34,16-21)



#220 zebulon12

zebulon12

    biblista

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 219 postów

Napisano dziś, 09:38

Księga Rodzaju 34,22-26

 

"Lecz mężowie ci, (którzy mówią podstępnie) zgadzają się zamieszkać z nami, (którzy czynią haniebnie), aby stać się jednym ludem, (którzy mówią podstępnie, i czynią haniebnie), tylko pod tym warunkiem, że każdy mężczyzna u nas, (którzy czynią haniebnie) zostanie obrzezany, tak jak oni, (którzy mówią podstępnie) są obrzezani" "Czyż trzody ich i dobytek ich, i wszystko bydło ich nie będzie nasze ? Dajmy im tylko naszą zgodę, aby zamieszkali wśród nas" Czyli czyż trzody ich i dobytek ich, i wszystko bydło ich nie będzie nasze ?, tych którzy czynią haniebnie. Dajmy im tylko na postawiony warunek naszą podstępną zgodę, aby zamieszkali wśród nas, wtedy im, którzy mówią podstępnie, damy naszą podstępną zgodę, i uczynimy haniebnie im, którzy mówią podstępnie "I usłuchali Chamora i Sychema, syna jego, wszyscy mieszkańcy tego miasta i wszyscy mężczyźni obrzezali się, każdy mieszkaniec miasta" Czyli i usłuchali mowy słów, podstępnej zgody Chamora i Sychema, syna jego, którzy czynili haniebnie i na postawiony warunek im, którzy mówią podstępnie, dali podstępną zgodę, wszyscy mieszkańcy tego miasta, w którym czynili haniebnie, i na postawiony warunek dali podstępną zgodę, i wszyscy mężczyźni, którzy czynili haniebnie, stali się jak oni, którzy mówią podstępnie, każdy mieszkaniec miasta Sychemu, w którym czynili haniebnie i na postawiony warunek ich, którzy mówią podstępnie dali podstępną zgodę, aby im, którzy mówią podstępnie uczynić haniebnie. "A trzeciego dnia, gdy byli cierpiący, dwaj synowie Jakuba, Symeon i Lewi, bracia Diny, wzięli swoje miecze, wtargnęli bez przeszkód do miasta i wymordowali wszystkich mężczyzn" Czyli a trzeciego dnia, w którym zmartwychwstał Jezus Zbawiciel, gdy byli cierpiący po obrzezaniu się tych, którzy czynili haniebnie i na postawiony warunek dali podstępną zgodę, wszyscy mieszkańcy Sychemu. Dwaj synowie Jakuba, których urodziła Lea, Symeon i Lewi, bracia Diny, wzięli swoje miecze, wtargnęli bez przeszkód, bo byli cierpiący po obrzezaniu się, do miasta Sychemu, i pozbawili życia wszystkich mężczyzn, którzy czynili haniebnie i na postawiony warunek dali podstępną zgodę, aby im, gdy zamieszkają wśród nich uczynić haniebnie "Zabili mieczem Chamora oraz Sychema, syna jego, i zabrali Dinę z domu Sychema i odeszli" Czyli pozbawili życia mieczem, Chamora oraz Sychema, syna jego, którzy czynili haniebnie i na postawiony warunek dali podstępną zgodę, aby, gdy zamieszkają wśród nich uczynić haniebnie, im którzy mówią podstępnie, i odeszli ci, którzy mówią podstępnie od tych, którzy czynili haniebnie i na postawiony warunek dali podstępną zgodę, aby, gdy zamieszkają wśród nich uczynić haniebnie, im którzy mówią podstępnie (Rdz 34,22-26)





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych