Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 ~zdjeciaxxx~

~zdjeciaxxx~
  • Goście

Napisano 09 listopad 2010 - 20:13:36

***SPAM***

#2 Marlon

Marlon

    VIP

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 7784 postów

Napisano 09 listopad 2010 - 20:30:06

W artykule nie ma najważniejszej informacji. Czy rodzice tej dziewczyny żyją, bo jeżeli tak to komornik nie ma prawa żądać pieniędzy od córki. Za długi rodziców można odpowiadać tylko jeśli dostanie je się w spadku i to też pod warunkiem, że po odczytaniu się je przyjmie...
ANTE DEUM SOLUMMODO GENUA MEA FLECTAM

#3 maciek_radom

maciek_radom

    Swojak

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 903 postów

Napisano 09 listopad 2010 - 20:39:58

W artykule nie ma najważniejszej informacji. Czy rodzice tej dziewczyny żyją, bo jeżeli tak to komornik nie ma prawa żądać pieniędzy od córki. Za długi rodziców można odpowiadać tylko jeśli dostanie je się w spadku i to też pod warunkiem, że po odczytaniu się je przyjmie...

Słuszna uwaga.
Kiedy przeczytałem artykuł zachodziłem w głowę o co w nim chodzi. Dlaczego mieszkanie nie poszło pod młotek w celu uregulowania zaległości... Chciałoby się rzec: ale o so chozi...?

Zapewne rodzice żyją i ciągle mieszkają w tym zadłużonym mieszkaniu. Spółdzielnia nie może ściągnąć długów od nich (niskie renty albo emerytury) to wzięła się za córkę...

Ciekawe czy zgadłem. Artykuł napisany chyba w celu pobudzenia szarych komórek czytelników :)

#4 ObserwatorRadomski

ObserwatorRadomski

    Swojak

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 743 postów

Napisano 09 listopad 2010 - 20:56:12

Zgodnie z art. 4 ust. 6 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych Za opłaty, na rzecz spółdzielni, odpowiadają solidarnie z członkami spółdzielni, właścicielami lokali niebędącymi członkami spółdzielni lub osobami niebędącymi członkami spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali, osoby pełnoletnie stale z nimi zamieszkujące w lokalu, z wyjątkiem pełnoletnich zstępnych pozostających na ich utrzymaniu, a także osoby faktycznie korzystające z lokalu.
Oznacza to, że spółdzielnia może domagać się zapłaty także od dzieci, jeśli są pełnoletnie, zamieszkują w tym lokalu i nie są na utrzymaniu rodziców.
Warunkiem jednak tego, żeby Komornik mógł egzekwować od nich należność spółdzielni jest to, że te osoby muszą być wymienione w treści wyroku (nakazu zapłaty), którym zasądzono roszczenie na rzecz spółdzielni. Sąd będzie zatem badał, czy dzieci są pełnoletnie i czy nie są na utrzymaniu rodziców. Jeżeli te przesłanki zostaną spełnione sąd może zasądzić należność także od tych dzieci.

Aczkolwiek prawnikiem nie jestem i mogę się mylić. I tak po ludzku rzecz ujmując to jednak draństwem jest, że dzieci muśzą spłacać długi rodziców.

#5 ~Beata~

~Beata~
  • Goście

Napisano 09 listopad 2010 - 20:57:37

W artykule nie ma najważniejszej informacji. Czy rodzice tej dziewczyny żyją, bo jeżeli tak to komornik nie ma prawa żądać pieniędzy od córki. Za długi rodziców można odpowiadać tylko jeśli dostanie je się w spadku i to też pod warunkiem, że po odczytaniu się je przyjmie...

No niestety również miałam taka sytuację, wyrok prawomocny itp. Taka polska rzeczywistość:(

#6 prof

prof

    niezależny

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 1572 postów

Napisano 09 listopad 2010 - 21:38:04

"Prosiłam, żeby dług rozłożono solidarnie na wszystkich członków rodziny. Usłyszałam, że nie mam co na to liczyć, bo tylko ode mnie można ściągnąć pieniądze"...




oto argumentacja... jak się domyslam dług został "sprzedany" firmie windykacyjnej a ta skierowała sprawę do sądu, lub spółdzielnia zrobiła to bezpośrednio na styl tych drugich, a upolowała córkę bo... patrz cytat...

czy warto zatem pracować legalnie gdy w rodzinie kreuje się "czarna dziura"?



#7 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 10 listopad 2010 - 00:35:04

W krajach dalekiego wschodu jak np.INDIE dzieci odpracowuja dlugi nawet swoich pradziadkow.W POLSCE stworzono; republike bananowa; dlatego 90 proc.spoleczenstwa musi dozywotnio za niewyobrazalne w EUROPIE grosze,pracowac na rzecz 10 proc. kasty panujacej.Nic nie da sie zrobic --bo to sie dzieje na wlasne zyczenie tych biedakow.Nawet opuszczenie tego wrogiego kraju nieuwalnia od bycia polskim niewolnikiem.

#8 wers

wers

    Radomianin

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 489 postów

Napisano 10 listopad 2010 - 08:21:41

Macie rację, ale mnie zastanawia jeszcze jedno, w jaki sposób dług czynszowy za 2 lata(2004-2005r) +odsetki może urosnąć do 22 tys. zł?. Zakładając że czynsz to 400zł miesięcznie za dwa lata da 9,6 tys. zł. Ustawowe odsetki z tych lat to 12,25% w stosunku rocznym. Więc do spłacenia powinno być około 12,5 tys. zł. Więc wychodzi na to, że marża komornicza to 100% zaległości. Straszne, a może się mylę?
Nieczynny umysł jest warsztatem diabła.

#9 WuZeteN

WuZeteN

    Swojak

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 124 postów

Napisano 10 listopad 2010 - 08:35:20

największym błędem tej dziewczyny było to że wróciła do tego kraju!

#10 ~marta~

~marta~
  • Goście

Napisano 10 listopad 2010 - 12:52:50

Jestem w takiej samej sytuacji> Również spłacam długi
ojca za czynsz! mimo ze nie mieszkam w tym mieszkaniu juz od 4 lat,
ta kwota grubo przekracza 30 tys. i nie jest to pierwszy nakaz zapłaty.
jeden juz spłaciłam, myslałam ze bede miała wreszcie spokój niestety pomyliłam sie
nasze polskie prawo!!! Sama niewiem jak poradze sobie z ta sytuacją!
może ktos ma jakis pomysł?

#11 ~Janko~

~Janko~
  • Goście

Napisano 11 grudzień 2010 - 13:14:15

Nie ma to jak polska mentalność długów nie spłacać i 100 milionów dla każdego

#12 ~miki~

~miki~
  • Goście

Napisano 20 grudzień 2010 - 22:15:25

Witam!!!!
Mam bardzo podobna sytuacje tzn. od kilku lat nie mieszkam z rodzicami ale jestem u nich zameldowana!!! jestem męzatka i mam roczne dziecko. wiedzialam ze rodzice nie placa czynszu bo nie maja z czego. dzis przyszlo do mnie pismo na adres pod ktorym mieszkam tzw. ostateczne wezwanie do zaplaty kwoty ponad 50 tys :( z czego 11 tys to sa odsetki!!!!mieszkanie jest komunalne. pisza ze w terminie 7 dni mam ta kwote uregulowac bo inaczej gmina wystapi na droge postepowania sadowego!!!!!! Dodam jeszcze ze moimi rodzicami mieszka moj 35 letni brat, ktory pracuje ale chyba go ta sytuacja zbytnio nie obchodzi!!!! nie bardzo wiem co robic, poniewz nie mam takiej kwoty zeby im pomoc!!!czuje sie bezradna i naprawde nie wiem co mam poczac!!!! moze sprobuje z mama podejsc do spoldzielni i sprobowac rozlozyc to na jakies raty ktore w miare beda realne do splaty!!!!
Bardzo prosze o jakies rady i pomysly bo inaczej te swieta odbeda sie w nerwowej atmosferze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Z gory dzieki i zycze powodzenia w zalatwianiu takich spraw!!!

#13 ~Artur~

~Artur~
  • Goście

Napisano 26 lipiec 2011 - 00:18:18

Polskie prawo pozwala na takie rzeczy?
Tozto jest bandytyzm
Każdy człowiek jest osobna jednostka, to ze ktos zaciagnal dlug nie znaczy ze drugo ma to splacac tylko dlatego ze wiaza ich wiezy rodzinne
Gdzie tu jakas moralnosc?
Dziecko ktore mieszka z rodzicami i jest nieletnie nie ma obowiazku splacac ich dlugow gdyz jako nieletni nie ma prawa podejmowac zadnych decysji samodzielnie, dlatego tez nie bierze odpowiedzialnosci za decyzje podejmpowane przez rodzicow, tak wynika z logiki
Jesli czlowiek dorosly mieszka z rodzicami w mieszkaniu za ktore nie splacaja naleznosci to da sie wytlumaczyc ze musi splacac po rodzicach dlug, ale pod warunkiem ze wiedzial o zadluzeniu i zweryfikowal to podpisem na dukomencie
Tak wynika z logiki, bo gdyby wiedzial to zapewne wyprowadzilby sie z tego mieszkania i wymeldował
JEsli rodzice maja długi to po ich smierci nalezy sobie przemyslec czy sie przyjmuje ich spadek, jesli sie z niego rezygnuje to tez nikt nie powinien miec prawa sciagac dlugow od dziecka
Kazdy zyje swoim zyciem i powienien odpowiadac za swoje czyny a nie czyny innych



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych